onsdag 18. februar 2009

Hijab; Tabu eller åpenhet?

Hvorfor skal de ikke få bruke det? Det spørsmålet har endel stilt meg, siden jeg ikke har stilt meg selv veldig positivt til dette. Men JEG spør. Hvorfor skal de få lov til det? Hvorfor skal akkurat muslimene få lov til det, mens resten av religiøse plagg o.l skal overseés?

Misforstå meg ikke. Har ingenting imot verken muslimer, eller noen annen rase for den saks skyld. Men hvorfor skal muslimene få tillatelse til å bære hijab, og ikke resten?
Nei! Skal de bli tillatt med hijab i politiet/domstoler, må alle få lov til å bære det de vil. Både politiske synspunkter, andre religiøse merker/klesplagg eller lignende. Nazi-merker må være lov, siden hijab er tillatt (som er ett religiøst symbol.) et standpunkt de står for i troen sin. Nynazistene har en tro, politisk aktive har en tro på en viss politikk. Skal EN ting være lov, må alt være lov. Da vil det neppe være mye igjen av en ellers så fin uniform!

Nei. Ingen får noe ja fra meg på dette. Uansett hvor mye noen kommer til å refse meg for dette, så mener jeg ærlig og redelig at likestilling og åpenhet må skje på en annen måte enn dette. Det kommer bare til å skape rot og krangel, hat og bedrageri. Kan hende det blir verre enn det noensinne har vært. Norge er ikke klar for dette enda. Norge vil ikke bli klar for dette på enda mange mange år til..

Takk for meg.. (:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar